Vanliga frågor med svar

Hur mycket tjänar vi?


Säljer ni toalettpapper & hushållspapper så tjänar ni mellan 60 kronor - 80 kronor per såld bal. Säljer ni vår svenska kvlalitetshonung så tjänar ni mellan 30-35 kronor per såld burk.




Hur många behöver vi sälja?


Produkterna levereras på helpall av respektive artikel. Detta innebär att beställningar av Lambi och Serla behöver göras i hela pall. Det ligger 20 st balar Lambi på varje pall. Det ligger 25 st balar Serla på varje pall. Vid beställningar av 12 pall eller fler så levererar vi helt fraktfritt. På mindre beställningar tillkommer 150 kronor i fraktkostnad per pall. Om ni enbart säljer av GRITE toalettpapper så är det möjligt att beställa i valfritt antal. Fraktfrit från 80 stycken balar och uppåt. Säljer ni av vår honung så är leverans möjlig i valfritt antal. Fraktfritt från 100 burkar eller fler.




Vad betalar kunden?


Ni har möjlighet att sättta era egna priser men vid våra rekommenderade priser så betalar kunden mellan 180 kronor - 210 kronor per bal om ni säljer av Lambi eller Serla. Läs mer under fliken "sälja toalettpapper" Säljer ni av Grite toalettpapper så får kunde över 1500 meter papper (56 rullar) för enbart 300 kronor medans ni som säljer tjänar hela 80 kronor per såld bal. Våra rekommenderade priser är ett genomsnitt av priserna i handeln.




Hur startar vi en försäljning?


Ni utser en kontaktperson (över 18 år) som meddelar oss via e-post info@earnU.se eller så ringer ni vår kundtjänst på 0735-537072 och berättar att ni vill starta en försäljning. Det går även bra att fylla i formuläret på hemsidan under fliken "KOM IGÅNG". I samband med att ni startar en försäljning så godkänner ni även våra allmänna villkor som finns tillgängliga på hemsidan. Kom ihåg! Det är helt riskfritt för Er att starta en försäljning. Ni betalar fakturan först när ni sålt klart och fått betalt av era kunder. Ni har inga ekonomiska utlägg under själva försäljningen. Alla kan testa vårt koncept helt kostnadsfritt och vi tillhandahåller Er med fri säljsupport.




Finns det något bonussystem?


Ja! Har ni två försäljningar under ett kalenderår så får ni 500:- i Bonus på Er andra försäljning. Vi drar av pengarna från Er andra faktura.




Finns det tävlingar?


Följ oss på Instagram och facebook för aktuella tävlingar och annat skoj. Håll även utkik på hemsidan med jämna mellanrum så att ni inte missar aktuella erbjudanden och tävlingar.




Hur länge har vi på oss att sälja?


Ni bestämmer själva hur länge ni vill sälja. Vanligast är dock att en försäljningsperiod pågår i mellan 2-6 veckor. Vi rekommenderar att ni tar upp beställningar fortlöpande från era kunder när deras papper tar slut. Ett tips är att skaffa stamkunder och på så sätt få en säker inkomst till er gemenskap. Många kunder väljer att sälja 2-4 gånger per år. Kom ihåg att tanken är att era kunder alltid ska köpa sitt förbrukningspapper genom Er.




Är produkterna miljövänliga?


Ja! Miljön är oerhört viktig för oss och därför är alla våra produkter miljömärkt med Svanen eller EU-ecolabel.




Vad innebär det att vara kontaktperson?


Som kontaktperson ansvarar du för försäljningen och kontakten med oss på earnU. Kontaktpersonen ansvarar för gruppens beställning och för att fakturan betalas in i tid. Kontaktpersonen måste vara över 18 år och acceptera att en kreditupplysning kan komma att tas. Kontaktpersonen godkänner även de allmänna vilkoren (finns på hemsidan och bifogas i startpaket) i samband med att försäljningen startar.




Hur beställer vi?


Er kontaktperson sammanställer samtliga beställningslistor från varje försäljare och skickar in beställningen skriftligen till oss via mail till info@earnU.se. Beställningen ska följa nämnda beställningsnivåer. När beställning görs så godkänner ni som säljare våra allmänna villkor som finns att läsa i sin helhet på vår hemsida www.earnU.se Beställning ska göras senast 1 vecka innan önskad leveransdag.




Hur går betalningen till?


Vi tillämpar fakturainbetalning till bankgiro med betalningsvillkor 15 dagars kredit. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress som ni angett. Om ni istället önskar att få fakturan skickad till er med post så ska detta meddelas senast dagen innan leverans. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 10 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet vidare till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift tillkommer.




Tillkommer det några kostnader?


Nej! Vi tycker om när det är enkelt. Därför har vi inga dolda avgifter eller kostnader som tillkommer och ni har aldrig några utlägg. Det ni ser är det ni behåller. Mellan 60-80 kronor per såld bal beroende på vilket märke som ni säljer av.




Hur får vi tag i beställningslistor och hjälpande material?


Vi tillhandahåller Er med säljmaterial och beställningslistor. Vi skickar dessa via epost eller vanlig post (efter önskemål) när ni meddelat att ni vill starta en försäljning. Vi skickar gärna gratis information till Er om konceptet. Ni anmäler intresse för detta genom att fylla i formuläret på hemsidan eller genom att ringa vår kundtjänst.




Vilket är det bästa sättet att sälja på?


Alla gör på olika sätt. Men många säljer till familj, vänner, släktingar, grannar och arbetskollegor. Det går även att sälja på cuper, matcher och andra evenemang som föreningen eller skolan arrangerar. Kom ihåg att alla behöver produkterna. De som lyckas bäst är de som engagerar hela familjen och hela föreningen i försäljningen. Föräldrar och lagledare kan tillexempel ta med beställningslistorna till sina arbetsplatser. Ett annat enkelt sätt att snabbt nå ut till alla ni känner är att använda Facebook, Instagram och andra sociala medier för att berätta för era vänner att ni säljer Lambi Toalettpapper för att få in pengar till Er förening eller klass. Vår erfarenhet är att de allra flesta mer än gärna stöttar sina lokala föreningar och ungdomar.




Hur och var levereras varorna?


Varorna levereras väl inplastade på EU-pallar till angiven adress. Förslagsvis till ert föreningskansli, till er idrottsanläggning, till er skola eller till en lagerlokal. Leverans kan även ske till ett privat garage/gård eller till ett företag. Ni väljer en plats som passar Er! Vi arbetar för att lösa alla olika situationer. Kontakta oss så löser vi det bästa efter er situation.




När sker leverans?


Vi levererar inom 3-10 arbetsdagar från det att vi mottagit Er beställning. På större beställningar sker leverans efter överenskommelse. Ni har möjlighet att önska en specifik leveransdag. Levererans sker sen mellan kl 08.00-18-00 på den vardag som ni fått meddelat av oss. Speditören aviserar inom vilka 4 timmar som leveransen kommer att ske. Vi meddelar Er kontaktperson i god tid.




Hur är kvaliteten på produkterna?


Vi arbetar med högkvalitativa produkter av kända varumärken. Lambi toalettpapper är Sveriges ledande varumärke. Lambi är ett 3-lagspapper av 100 % nyfiber. Känt för sin mjukhet och höga absorbtionsförmåga. Rekommenderat av astma och allergiförbundet. Självklart är Lambi tillverkat i Sverige och miljömärkt med Svanen. Serla Maximeter har extra mycket papper på rullen. Serla Maximeter räcker därför extra länge vilket gör det extra miljövänligt och bra för kunden. Serla produceras också i Sverige. Eftersom Lambi och Serla är kända varumärken som alla känner till så slipper ni som säljare också krångel med att bära med Er varuprover. Grite toalettpapper Super är ett vitt och fint 3-lagspapper av 100 % nyfiberkvalitet vilket är den bästa kvaliteten. Miljömärkt med EU-Ecolabel.




Vad är earnU?


Vi på earnU erbjuder ett enkelt och riskfritt koncept unikt för ideella föreningar, lag och skolklasser. Vi hjälper Er att tjäna pengar till era mål genom att sälja lättsålda förbrukningsartiklar som alla behöver. Toalettpapper & hushållspapper. Produkter alla behöver av bästa kvalitet och hög förtjänst till Er som säljer. Med vårt koncept blir det win-win för alla! Vi erbjuder våra tjänster i hela landet.




Finns det hjälp att få under försäljningen?


Självklart! Utöver säljtipsen på hemsidan och materialet som ni får tilgång till när ni startar Er försäljning så erbjuder vi fri säljsupport under hela försäljningen. Ring vår kundtjänst på 0735-537073 så hjälper vi Er.